Πρόσφατα άρθρα
Σεμινάρια "γραφής στο λευκό"
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Εμφανίσεις: 1432
Σεμινάρια στη "γραφή στο λευκό", ένα απ΄τα πιο δυνατά εργαλεία της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης/
Δείτε εδώ
https://youtu.be/tvO3lGj5BGo
Δωρεάν μόνο για τους 10 πρώτους
στα On line Σεμινάρια "γραφής στο λευκό"© από την Αναστασία Μακράτζη
Στείλτε την επιθυμία σας συμπληρώνοντας το email σας
Δωρεάν μόνο για τους 10 πρώτους
Ομιλία στο λευκό 8 Παιχνίδι, έρωτας & διδακτική μεθοδολογία στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Εμφανίσεις: 1377
Ομιλία στο λευκό 8
Παιχνίδι, έρωτας & διδακτική μεθοδολογία στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση
Δρ. Αναστασία Μακράτζη
Γεράνι, Χανιά 24-9-2016
Ένας από τους βασικούς σκοπούς της εκπαίδευσης είναι να δώσει στον μικρούλη άνθρωπο (αλλά και στον ηλικιακά ενήλικο αλλά ανώριμο ακόμη συναισθηματικά) τις δεξιότητες για μια λειτουργική ζωή σε όλους τους τομείς. Ποιες είναι όμως οι βασικές αυτές δεξιότητες, πώς μπορούμε να μετατρέψουμε τις εν δυνάμει υπάρχουσες ικανότητες σε δεξιότητες; Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε τις συνθήκες εκείνες που θα δώσουν τη γη και τον ουρανό για τον μικρό μας μαθητή, για το μικρό μας παιδί, για τον μικρούλη Άνθρωπο;
Ομιλία στο λευκό 8
Δείτε την εδώ
https://www.youtube.com/watch?v=yX2e4llmya4
Τι σημαίνει "ενεργητική ακρόαση" στην Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Εμφανίσεις: 1689
Ομιλία 7
Dr. Anastasia Makratzi
(εμπνευστής και ιδρυτής της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης)
Εκπαίδευση του δασκάλου, του γονιού, του θεραπευτή, του Ανθρώπου.
Zούμε σε μια νέα εποχή όπου οι εννοιολογήσεις χρειάζεται να ξαναγίνουν βάσει των νέων επιστημονικών διερευνήσεων αλλά και την ίδια την εξωτερική πραγματικότητα και τις ανάγκες της. Οι ορισμοί και τα νοήματα των λέξεων ή οι εκφράσεις οι οποίες δηλώνουν πρακτικές, τρόπους δράσης , πράξης, αναδημιουργούντα αυτόματα ως αποτέλεσμα της βιωμένης εμπειρίας και της επιστημονικής γνώσης αλλά και της εσωτερικής και της κοινωνικής πραγματικότητας. Οι λέξεις και οι ορισμοί αποκτούν την ουσία και το νόημά τους ξεφεύγοντας από το κοινότυπο "μια μια λέξη είναι" μέσα από το βύθισμά τους στο απόσταγμα της ουσίας της εμπλοκής στην συναισθηματική εμπειρία και γνώση, διαφορετικά ακόμη και η μόνο η χρήση τους μπορεί να είναι καταστροφική αφού δεν υπάρχει η βιωμένη γνώση της πραγματικής ουσίας τους και των βαθύτερων νοημάτων που αυτές εμπεριέχουν.
Ανθρωκεντρική προσέγγγιση: το βάθος, τη δύναμη,τη ροή της ενέργειάς της, την ουσία της μπορεί κάποιος να γευτεί, να νιώσει, να αντιληφθεί μόνο μέσα από τη βιωμένη επαφή μαζί της.
Ακούστε την ομιλία 7 εδώ
https://www.youtube.com/watch?v=5AUTIA0pLlY
http://www.anthropocentric.gr/word/
Δημιουργώντας ευκαιρίες ανάδυσης σημείων στο "χάρτη αναγνώρισης" του εαυτού των μαθητών μας
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Εμφανίσεις: 1277
"Ομιλία στο λευκό 6"
Δημιουργώντας ευκαιρίες ανάδυσης σημείων στο "χάρτη αναγνώρισης" του εαυτού των μαθητών μας
Δρ. Αναστασία Μακράτζη
Γεράνι, 19-9-2016
Ο δάσκαλος αρωγός στη χαρτογράφηση των σημείων του εαυτού των μαθητών του. Ο δάσκαλος είναι αυτός που έχει την ευκαιρία να βοηθήσει τους μικρούς του αλλά και τους μεγάλους μαθητές του να δημιουργήσουν τα σταθερά σημεία αναγνώρισης του εαυτού τους. Δάσκαλος είναι αυτός που θα μπορέσει να δώσει τη γη στο μαθητή να ανακαλύψει όλα όσα υπάρχουν μέσα του αχαρτογράφητα, αταξινόμητα, αναγνώριστα, ξεχασμένα. Δάσκαλος είναι αυτός που θα δώσει το χώρο και το χρόνο της δημιουργίας της γνώσης…
Ακούστε την κλικ ΕΔΩ
«Ομιλία στο λευκό 6»
https://youtu.be/FHZoAr6THIs
Έχει σχέση η "ομιλία στο λευκό" & η "γραφή στο λευκό" με την Παιδαγωγική, το δάσκαλο,το ωρολόγιο πρόγραμμα;
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Εμφανίσεις: 1125
Έχει σχέση η "ομιλία στο λευκό" & η "γραφή στο λευκό"
με την Παιδαγωγική, το δάσκαλο, το πρόγραμμα του σχολείου;
Δρ. Αναστασία Μακράτζη
Γεράνι, 11-9-2016
Η "γραφή στο λευκό" είναι ένας τρόπος γραφής τον οποίο δημιούργησα όταν τελείωσα και υποστήριξα τη διδακτορική μου διατριβή με θέμα "Πρώιμη ανίχνευση διαταραχών του χωρόχρονου και παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας διαμέσου των παραμυθιών με υποστήριξη Η.Υ." , ένα θέμα το οποίο με οδήγησε και σε άλλους δρόμους πραγματικά πολυετούς εκπαίδευσής μου όπως η ψυχοθεραπεία και εμψύχωση ομάδων και η ενεργειακή θεραπεία την οποία την κατέκτησα σε επίπεδο Master για να μπορέσω να δω σε βάθος το θέμα μου. Η "γραφή στο λευκό" δεν είναι αυτόματη γραφή η οποία όπως την γνώρισα βιωματικά μέσα στις εκπαιδεύσεις μου δεν καταλήγει, δεν ολοκληρώνει, δεν κλείνει αλλά δημιουργεί σωρούς εκφράσεων που αρκετές φορές παρομοιάζουν με παραλήρημα . Επιπλέον, η "γραφή στο λευκό", δεν είναι δημιουργική γραφή έτσι όπως αυτή διδάσκεται στα εργαστήρια. Η "γραφή στο λευκό" αναλύεται μέσα σε όλα τα βιβλία της σειράς και συνιστά εξελικτικό βήμα θεραπευτικής και επιστημονικής γραφής διότι προήλθε από την ένωση τουλάχιστον τριών διαφορετικών πεδίων εκπαίδευσης μέσα μου. Ακόμη, έχει επιστημονική βάση καθότι όπως και η διατριβή μου συνιστά μια μορφή πολυτροπικής και ειδικότερα αφηγηματικής προσέγγισης για την παιδαγωγική και την εκπαίδευση. Όπως είπε ο "Δάσκαλος" (Μακράτζη, 2012)[i], ο δάσκαλος δεν μπορεί να πάει το μαθητή του πιο ψηλά από ότι αυτός ο ίδιος βρίσκεται, ο δάσκαλος δεν μπορεί να συντονίσει τον μαθητή του σε κάτι που ο ίδιος δεν κατέχει σε όλα τα επίπεδα, τα οποία συνιστούν μια ολότητα, γνωστικό αλλά και βιωματικό ψυχοσυναισθηματικό. Μπορεί λοιπόν ο δάσκαλος, εννοώντας όλους τους εκπαιδευτικούς, ο οποίος δεν είναι εκπαιδευμένος και δεν μπορεί να διαχειριστεί για τον ίδιο του τον εαυτό μια αφηγηματική πολυτροπική προσέγγιση να τη χρησιμοποιήσει με τους μαθητές του; Σύμφωνα με την «ανθρωποκεντρική προσέγγιση» (Μακράτζη, 2011-2016) αυτό δεν είναι δυνατόν. Δεν μπορείς να δώσεις κάτι που δεν κατέχεις σε όλα τα επίπεδα.
Επόμενο, εξελικτικό βήμα των διερευνητικών προσπαθειών μου συνιστούν οι «ομιλίες στο λευκό». Όπως και η «γραφή στο λευκό» συνιστούν μια αφηγηματική προσέγγιση η οποία μπορεί να εμπλουτιστεί και από άλλες μορφές έκφρασης όπως η «Μουσική στο λευκό» και φυσικά βρίσκονται ακόμη σε αρχικό επίπεδο αν και για εμένα προσωπικά έχουν δώσει ήδη αρκετά. Η «γραφή στο λευκό» και οι «ομιλίες στο λευκό» δεν είναι επεξεργασμένη μασημένη τροφή, κλεισμένη σε κουτάκια έτοιμη προς κατανάλωση.
Κι όμως κάποτε θα πουν τα πράγματα έτσι ήταν πάντα. Όχι δεν ήταν έτσι, πήρα από τους δασκάλους μου στους οποίους κάνω βιβλιογραφική αναφορά στα κείμενά μου τους ευχαριστώ για την προσπάθεια που έκαναν μέχρι τώρα γιατί η αναφορά είναι για μένα προαπαιτούμενο, εξελίσσω ψάχνω, προσπαθώ και προχωρώ και δίνω. Έχει γίνει πάρα πολύ δουλειά από πάρα πάρα πάρα πολλούς ανθρώπους!!!!
Σίγουρα δεν μπορούμε πια να γυρίσουμε πίσω στα κουτάκια του ωρολογίου προγράμματος που προωθείται γιατί απλά όχι μόνο δεν ήταν έτσι πέρυσι, όπως μου είπαν, αλλά και ούτε και πριν πολλά πολλά πολλά πολλά χρόνια!!
Μια ακόμη «ομιλία στο λευκό» μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ:
https://youtu.be/S0EPD1Ci3x4
[i] Μακράτζη, Α. (2012). Δάσκαλος του ανθρώπου της Λευκής Βίβλου. Ανθρωποκεντρική Παιδαγωγική & Ψυχοπαιδαγωγική. Χανιά: Συγγραφέος
https://youtu.be/S0EPD1Ci3x4
1η Live "Ομιλία στο Λευκό": Αναθέτοντας ευθύνες και υποχρεώσεις στα παιδιά (Επανάληψη)
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Εμφανίσεις: 1546
LIVE
1η Live "Ομιλία στο Λευκό": Αναθέτοντας ευθύνες και υποχρεώσεις στα παιδιά (Επανάληψη)
Δρ. Αναστασία Μακράτζη
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Γεράνι, 18-3-2017
ΔΕΙΤΕ το βίντεο με την "1η Live "Ομιλία στο Λευκό": Αναθέτοντας ευθύνες και υποχρεώσεις στα παιδιά"
ΑΚΟΥΣΤΕ στο κινητό σας:
Πατήστε τον σύνδεσμο ΑΚΟΥΣΤΕ "Ομιλία στο Λευκό " Live 1 Μιλώντας στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση για την ανάθεση υποχρεώσεων στα παιδιά στο κινητό σας
ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ και ΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ
ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ
Male Counselling Questionnaire
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Εμφανίσεις: 3232
The man, according to research data, grows in a society and with perceptions that require him to be strong, not to express his feelings and not to easily seek help. In this questionnaire, Anastasia Makratzi Male and Counseling Male & Counselling © goal is to explore basic concepts on the subject. It is anonymous and voluntary
Try it HERE
use the code offer
Copyright Anastasia Makratzi 2019. Reproduction or paraphrase is prohibited in any way without the written permission of the author
When you submit you will have
a FREE coupon for the online course
THe inner child abilities
There is a version In GREEK HERE όταν το συμπληρώσεις θα πάρεις ένα ΔΩΡΕΑΝ κουπόνι για το online μάθημα Επανένωση με το Εσωτερικό Παιδί
Ερωτηματολόγιο: Άνδρας και Συμβουλευτική.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Εμφανίσεις: 3169
Άνδρας και συμβουλευτική. Ερωτηματολόγιο
Ο άνδρας σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα μεγαλώνει σε μια κοινωνία και με αντιλήψεις οι οποίες απαιτούν από αυτόν να είναι δυνατός, να μην εκφράζει τα συναισθηματά του και να μην αναζητά εύκολα βοήθεια. Σε αυτό το ερωτηματολόγιο Αναστασία Μακράτζη Άνδρας και Συμβουλευτική Male & Counselling © στόχος είναι να διερευνηθούν βασικές αντιλήψεις πάνω στο θέμα. Είναι ανώνυμο και εθελοντικό.
Πατήστε για να το συμληρώσετε coupon offer
όταν το συμπληρώσεις θα πάρεις ένα ΔΩΡΕΑΝ κουπόνι για το online μάθημα Επανένωση με το Εσωτερικό Ποιδί
Πνευματικά δικαιώματα Αναστασία Μακράτζη 2019. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή ή παράφραση με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς τη γραπτή άδεια από τη δημιουργό.
There is a version in english
When you submit you will have
a FREE coupon for the online course The Inner Child Abilities
ACTIVE LISTENING AND LEARNING IN AN ANTHROPOCENTRIC PEDAGOGY
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: On line Journal Ανθρωποκεντρικό Anthropocentric
- Εμφανίσεις: 1890
ACTIVE LISTENING AND LEARNING IN AN ANTHROPOCENTRIC PEDAGOGY
Ανθρωποκεντρικό Anthropocentric
2016, Τόμος 1, Τεύχος 1, σσ. 34-49
ISSN 2459-4415
http://anthropocentric.gr/anthropocentrico/index.php/anthropocentric/issue/view/1
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ[1]
Αναστασία Μακράτζη
Νηπιαγωγός
Πιστοποιημένη στην Παρεμβαίνουσα Μη κατευθυντική Ψυχοθεραπεία & Εμψύχωση ομάδων
Δρ. Παιδαγωγικής
Περίληψη
Η εκπαίδευση είναι η αναδόμηση της εμπειρίας που πραγματοποιείται σε ένα περιβάλλον που διευκολύνει το άτομο να ανακαλύψει τη γνώση και στο οποίο σύμφωνα με το Rogers κυριαρχούν η εμπιστοσύνη στην εγγενή τάση για πραγμάτωση, η άνευ όρων αποδοχή, η ενσυναίσθηση και η αυθεντικότητα. Κυριότερο χαρακτηριστικό της ενσυναίσθησης είναι η ενεργητική ακρόαση των προσωπικών αφηγήσεων των ατόμων δίνοντας έμφαση στην προσπάθεια κατανόησης της μοναδικής εμπειρίας του κάθε ατόμου σύμφωνα με τις αρχές της φαινομενολογίας. Με ένα εκπαιδευτικό που ακούει προσεκτικά αυτό ακριβώς που εκφράζεται χωρίς ερμηνείες και χωρίς αξιολόγηση αλλά με αποδοχή τα άτομα νιώθουν ασφαλή και αποδεκτά, εμπλέκονται περισσότερο στη διαδικασία της μάθησης και είναι περισσότερο δημιουργικά, έχουν θετικότερη αυτοαντίληψη, εκφράζονται και επικοινωνούν ουσιαστικότερα. Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται η σπουδαιότητα της ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών με τις δεξιότητες της ενεργητικής ακρόασης και γίνεται αναφορά στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου για ενεργητική ακρόαση προσωπικών αφηγήσεων των νηπίων.
Λέξεις κλειδιά: Ενεργητική ακρόαση, αφηγήσεις, μάθηση, νηπιαγωγείο, εκπαιδευτικοί, ανθρωποκεντρική προσέγγιση
TITLE: ACTIVE LISTENING AND LEARNING IN AN ANTHROPOCENTRIC PEDAGOGY
AUTHOR: Anastasia Makratzi
ABSTRACT: Active listening is connected with real learning as it creates the environment and the safety where all the abilities of the students are being respected. In this paper we present the importance of teachers’ education in active listening. Furthermore we present opportunities for active listening as a paradigm in the kindergarten program
Key words: active listening, learning, kindergarten, early childhood, teaches, anthropocentric approach
[1] Μια πρώτη μορφή του άρθρου αυτού παρουσιάστηκε ως εισήγηση στο συνέδριο Τέχνη και Ψυχιατρική το 2010 στα Χανιά: Πατεράκη-Καστρινάκη, Ν., Μπλαζάκη, Ε., Μακράτζη, Α. (2010, Μάιος). Ενεργητική Ακρόαση Αφηγήσεων και Μάθηση. Στο Ν. Πατεράκη-Καστρινάκη, (Συντονίστρια), «Ολοκληρωμένος άνθρωπος: Ένας άνθρωπος μπορεί να είναι όλο και περισσότερο οι δυνατότητές του». Στρογγυλό τραπέζι που πραγματοποιήθηκε στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τέχνη και Ψυχιατρική. Χανιά.
Computer assisted narrations for an anthropocentric pedagogy in early childhood
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: On line Journal Ανθρωποκεντρικό Anthropocentric
- Εμφανίσεις: 1461
Ανθρωποκεντρικό Anthropocentric
2016, Τόμος 1, Τεύχος 1, σσ. 11-33
ISSN 2459-4415
http://anthropocentric.gr/anthropocentrico/index.php/anthropocentric/issue/view/1
Δημιουργία αφηγήσεων με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή για μια ανθρωποκεντρική παιδαγωγική στην προσχολική ηλικία
Αναστασία Μακράτζη
Νηπιαγωγός
Δρ. Παιδαγωγικής
Πιστοποιημένη στην Παρεμβαίνουσα Μη Κατευθυντική ψυχοθεραπεία και εμψύχωση ομάδων
Περίληψη
Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής και οι Νέες Τεχνολογίες συνιστούν πια ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής πραγματικότητας του ανθρώπου. Μπορεί όμως αυτό το εργαλείο που δεν έχει συναισθήματα, με την ανελαστική μορφή σκέψης, τη δυαδική μορφή κατανόησης και αντίδρασης να χρησιμοποιηθεί στο νηπιαγωγείο και να υποστηρίξει μια ανθρωποκεντρική παιδαγωγική; Μπορεί να υποστηρίξει και να βοηθήσει στην ανάδυση, ανάδειξη και αποδοχή της διαφορετικότητας; Μπορεί να δημιουργήσει ένα πλαίσιο άνευ όρων αποδοχής, ένα χώρο ελευθερίας όπου το κάθε παιδί αλλά και ο/η κάθε εκπαιδευτικός να μπορεί να εκφραστεί και να επικοινωνήσει; Η εργασία μας αυτή έχει ως στόχο να προσπαθήσει να απαντήσει με ένα συνοπτικό τρόπο, χρησιμοποιώντας το παραμύθι αλλά και γενικότερα τις αφηγήσεις των παιδιών ως παράδειγμα, στα παραπάνω ερωτήματα.
Λέξεις κλειδιά: Ηλεκτρονικός υπολογιστής, νηπιαγωγείο, παιδιά, πρόγραμμα, παραμύθι, αφήγηση, ανθρωποκεντρική παιδαγωγική
Title:
Computer assisted narrations for an anthropocentric pedagogy in early childhood
Author: Anastasia Makratzi
Abstract
Computers and ICT have been included as a vital part of our daily life. Can computer which has no emotions to be a part of the kindergarten program with an anthropocentric approach for children and teachers? Can computer create a space of freedom in which children will be able to express their selves and communicate? In this paper will make an effort to show how narration combined with computers and ICT can create an anthropocentric education.
Key words: Computer, Kindergarten, children, narrations, project, stories, anthropocentric education
Κλικ για να κατεβάσετε το PDFFULL TEXT or EPUB
Κράτα το