Πρόσφατα άρθρα
Ηθική στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση Ομιλία στο Λευκό 17 Anastasia Makratzi
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Εμφανίσεις: 2263
Ηθική στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση Ομιλία στο Λευκό 17
Δρ. Αναστασία Μακράτζη
Γεράνι, Χανιά 21-1-2017
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Η ηθική συναισθηματική ωριμότητα στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση συνιστά δείκτη κατάκτησης των βασικών αρχών της προσέγγισης αλλά και της εν δυνάμει δυνατότητας ανάληψης των ευθυνών του ίδιου του εαυτού σε οποιοδήποτε σημείο δράσης στο χώρο. Επιπλέον, όπως ήδη από το 2014 έχω γράψει στο βιβλίο "The Bet", βρισκόμαστε στη διαδικασία της μετάβασης στην "Εποχή της Συναισθηματικής ωριμότητας του Ανθρώπου και του Πολιτισμού" και η ηθική συναισθηματική ωριμότητα είναι απαραίτητη για τη μετάβαση αυτή. Η σταθερότητα στην αναγνώριση και στην υποστήριξη των συναισθημάτων του ανθρώπου είναι το κριτήριο της κατάκτησης. Αντιθέτως η "διπολικότητα" και η συναισθηματική αμφιθυμία είναι προδοσία αρχικά του ίδιου του εαυτού.
ΔΕΙΤΕ το βίντεο με την 'Ομιλία στο Λευκό 17 «Ηθική στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση»
ΑΚΟΥΣΤΕ στο κινητό σας:
Πατήστε τον σύνδεσμο ΑΚΟΥΣΤΕ Speech 17 Ηθική στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση στο κινητό σας
ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ και ΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ
ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ
Ομιλία στο Λευκό 16 Μιλώντας για την ενσυναίσθηση στην Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Εμφανίσεις: 3063
Ομιλία στο Λευκό 16
Μιλώντας για την ενσυναίσθηση στην Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
Δρ, Αναστασία Μακράτζη
Γεράνι, Χανιά 3-1-2016
Η έννοια της ενσυναίσθησης διευρύνεται στην "ανθρωποκεντρική προσέγγιση"© για να συμπεριλάβει και την ενσυναίσθηση του ίδιου του εαυτού και του περιβάλλοντος. Η παρατήρηση αλλά και η βιωματική μου εμπειρία της απουσίας ουσιατικής ενσυναισθητικής ικανότητας για τον ίδιο τους τον εαυτό και διαχωρισμού των συναισθημάτων τους από τα συναισθήματα των άλλων σε πολλούς ανθρώπους, ήταν ένα βασικό κίνητρο αλλά και εσωτερική ανάγκη που με οδήγησαν στη δημιουργία της "ανθρωποκεντρικής προσέγγισης" όπου η έρευνα, η θεραπεία, η παιδαγωγική μεταφέρονται από το "με κέντρο τον άνθρωπο" που ήταν μέχρι τότε "στο κέντρο του ίδιου του ανθρώπου" και στη βιωματική και επιστημονική μελέτη της "αντιληπτικής διακριτικότητας του συναισθήματος" όπως την ονόμασα και περιγράφεται σε όλα τα βιβλία της σειράς Εν Λευκώ En Lefko και ειδικότερα στο βιβλίο "Αγάπη. Ανθρωποκεντρική προσέγγιση της διαταραχής του χωρόχρονου.'
Η εκπαίδευση των παιδιων μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους τους οποίους θα αναφερθώ σε μια από τις επόμενες αναρτήσεις.
Μια ερώτηση στην ανάρτηση της ανάγνωσης του αποσπάσματος από το βιβλίο THE BET. HUMANCENTRED APPROACH έγινε η αφόρμηση για να κάνω την "Ομιλία στο Λευκό 16 Μιλώντας για την ενσυναίσθηση στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση"
ΔΕΙΤΕ το βίντεο με την 'Ομιλία στο Λευκό 16 «Μιλώντας για την ενσυναίσθηση στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση»
ΑΚΟΥΣΤΕ στο κινητό σας:
Πατήστε τον σύνδεσμο ΑΚΟΥΣΤΕ Speech 16 Μιλώντας για την ενσυναίσθηση στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση στο κινητό σας
ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ και ΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ
Για τον Έρωτα, λοιπόν..στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση Ομιλία 13
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Εμφανίσεις: 2408
Για τον Έρωτα λοιπόν,
στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση της παιδαγωγικής, της συμβουλευτικής & της ενεργειακής επικοινωνίας
Ομιλία στο Λευκό Νο 13
Δρ. Αναστασία Μακράτζη
Γεράνι, Χανιά 6-11-2016
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ο έρωτας λοιπόν, μιλώντας για τον έρωτα, ανοίγοντας και μετρώντας τα πραγματικά κομμάτια του έρωτα για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην επόμενη εποχή της αλήθειας , της εμπιστοσύνης, της αγάπης. Για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην εποχή που αφήνει πίσω της όλους και όλα του ελεγκτικού και εξουσιαστικού τρόπου επικοινωνίας μιας κοινωνίας και μιας ανώριμης προσωπικότητας που δεν έχει μάθει να είναι στην αλήθεια της και να μιλάει την αλήθεια ακόμη και για πολύ απλά πράγματα που είναι γνωστά και φανερά σε όλους.
Η «Εκπαίδευση στον Έρωτα» είναι από τα σημαντικότερα στοιχεία τα οποία ανάδειξε η ερευνητική διαδικασία της Ανθρωποκεντρικής Παιδαγωγικής , συμβουλευτικής και ενεργειακής προσέγγισης (Μακράτζη, 2011 -2016). Εκπαίδευση που μπορεί να γίνει μόνο από ανθρώπους/δασκάλους που τουλάχιστον έχουν μάθει να μιλούν την αλήθεια για πολύ απλά πράγματα.
Παρακολουθείστε την ανάγνωση αποσπάσματος από το βιβλίο « Ο Έρωτας της Λευκής Βίβλου του Παραδείσου» (Μακράτζη, 2013 Σειρά Εν Λευκώ En Lefko 3) με «Γραφή στο Λευκό», και την «Ομιλία στο Λευκό» για τον Έρωτα που ακολουθεί.
ΔΕΙΤΕ το βίντεο με την 'Ομιλία στο Λευκό 13 και την ανάγνωση από το βιβλίο για τον Έρωτα ΔΕΙΤΕ το ΒΙΝΤΕΟ «Για τον Έρωτα, λοιπόν…»
ΑΚΟΥΣΤΕ στο κινητό σας: Πατήστε τον σύνδεσμο ΑΚΟΥΣΤΕ την ομιλία 13 για τον έρωτα στο κινητό σας
αν για οποιοδήποτε λόγο δεν μπορείτε να το ανοίξετε δείτε εδώ
https://youtu.be/E_17kroJR38
Αλήθεια και θέσεις ευθύνης και εμπιστοσύνης Ομιλία Νο 12
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Εμφανίσεις: 1607
Αλήθεια και θέσεις ευθύνης και εμπιστοσύνης
Δρ. Αναστασία Μακράτζη
Ομιλία στο Λευκό Νο 12
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Γεράνι Χανιά, 29-10-2016
Η αλήθεια έχει αποδειχθεί ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες, μέσα από όλη τη διερευνητική εργασία αλλά και τη στατιστική ανάλυση και τις διερευνητικές και επιβεβαιωτικές παραγοντικές αναλύσεις οι οποίες υποστηρίζουν όλη την εργασία Εν Λευκώ En Lefko την ανθρωποκεντρική προσέγγιση και τη θεωρία της «ολότητας» (Μακράτζη, 2011-2016), για τη λειτουργικότητα του οργανισμού, όπου ως οργανισμός εννοείται κάθε τι οργανωμένο σε σύνολο, ο ανθρώπινος «οργανισμός», η κοινωνία, το κράτος, η διοίκηση, οι θεσμοί του κράτους, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις.
Η εστιασμένη στην Αλήθεια «Ομιλία στο Λευκό» Νο 12 ξεδιπλώνει χαρακτηριστικά της αλήθειας αλλά και της σημασίας τους για την καλή λειτουργικότητα ενός οργανισμού. Ομιλία στην αλήθεια και στους κλέφτες της αλήθειας από τους άλλους αλλά και από τον ίδιο τους τον εαυτό. Νομίζω έφτασε η ώρα να επιτρέψουμε να ξεκλειδωθούν οι αποδείξεις που έχουμε στα χέρια μας.
Παρακολουθείστε το βίντεο για την Αλήθεια και τις θέσεις ευθύνης και εμπιστοσύνης...
ή εδώ εάν για κάποιο λόγο δεν μπορείτε να δειίτε το βίντεο
Παρακολουθείστε την "Ομιλία στο Λευκό" Νο 12 εδώ
Θέσεις στο χώρο. Πτυχία και πλασματικά πτυχία χωρίς εισαγωγικά. Ομιλία στο Λευκό 11
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Εμφανίσεις: 1616
Θέσεις στο χώρο. Πτυχία και πλασματικά πτυχία χωρίς εισαγωγικά
Ομιλία στο Λευκό 11
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Εάν αλλάξω θέση στο χώρο τι θα συμβεί;
Η "θέση" μας στο χώρο συνιστά ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της ενδοδεκτικής και εξωδεκτικής "χωροχρονικής αντιληπτικής διακριτικότητάς" μας (Μακράτζη, 2011), η οποία στη διευρυμένη μορφή της αναφέρεται στη "συναισθηματική αντιληπτική διακριτικότητα" (Μακράτζη, 2016) και συνιστά έναν από τους πυλώνες, ίσως τους βασικότερους, της εκπαίδευσης του Ανθρώπου.
Μακράτζη, Α. (2011). Πρώιμη ανίχνευση διαταραχών του χωρόχρονου και παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας διαμέσου των παραμυθιών με υποστήριξη Η.Υ.. (Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή). Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα.
Ακούστε στην Ομιλία στο Λευκό 11
Ομιλία στο λευκό 9-10 Ζώντας το όνειρο στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση Αναστασία Μακράτζη
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Εμφανίσεις: 1488
Ομιλία στο λευκό 9-10
Ζώντας το όνειρο στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση
Αναστασία Μακράτζη
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Το όνειρο είναι ένα από τα σημαντικότερα κίνητρα εξέλιξης του ανθρώπου. Εμπεριέχει όλη τη ζωή και τη δημιουργία, την ποιητική δημιουργική ικανότητα του ανθρώπου. Όμως πολλές φορές νιώθουμε ότι τα όνειρά μας δεν πραγματοποιούνται. Γιατί συμβαίνει αυτό; Το σημαντικότερο σημείο εστίασης της εργασίας της "ανθρωποκεντρικής προσέγγισης" που δημιούργησα και από τη συγγραφή του πρώτου βιβλίου της σειράς "Εν Λευκώ En Lefko", Η Λευκή Βίβλος του Παραδείσου ήταν η επίτευξη του ονείρου.
Παρακολουθείστε το βίντεο και ακούστε για το όνειρο...
Δηλώστε συμμετοχή στο "On line Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη "Γραφή στο Λευκό"
ΕΔΩ
Ποια είναι η αδυναμία του δασκάλου/νηπιαγωγού που οδηγεί στην υποβάθμισή του & ποια είναι πραγματικά η δύναμή του;
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Εμφανίσεις: 1849
Ποια είναι η αδυναμία του δασκάλου/νηπιαγωγού που οδηγεί στην υποβάθμισή του
&
ποια είναι πραγματικά η δύναμή του;
Αναστασία Μακράτζη
Δρ. Παιδαγωγικής
Γεράνι, Χανιά 10/10/2016
Λένε ότι ο δάσκαλος υποβαθμίζεται. Τι είναι αυτό που τον υποβαθμίζει; Έχει εμπιστοσύνη ο δάσκαλος και ο/η νηπιαγωγός στις σπουδές του; Έχει εμπιστοσύνη ο δάσκαλος στην επιστήμη του, έχει εμπιστοσύνη ο δάσκαλος στον εαυτό του; Θεωρεί το πτυχίο του ότι έχει ο το ίδιο κύρος και αξία με αυτό του γιατρού, του αρχιτέκτονα ή ακόμη και του ψυχολόγου;
Εκεί ακριβώς είναι και η μεγάλη του αδυναμία. Άραγε ένας γιατρός θα δεχόταν από ένα μη γιατρό να τον εκπαιδεύσει να είναι αποτελεσματικός γιατρός; Ο ιατρικός σύλλογος θα δεχόταν κάποιον ο οποίος δεν έχει πτυχίο ιατρικής σχολής να μπει στον ιατρικό σύλλογο; Ο σύλλογος ψυχολόγων θα δεχόταν ένα μη απόφοιτο της σχολής ψυχολογίας να μπει στο σύλλογό του; Ένας δάσκαλος που δεν έχει πτυχίο του Τμήματος Φυσικής Αγωγής μπορεί να ανοίξει γυμναστήριο; Ερωτήσεις προς σκέψη. Κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα μέσα από την κατεύθυνση σπουδών. Η αναγνώριση, η πίστη, η εμπιστοσύνη που εμείς οι ίδιοι δίνουμε στον εαυτό μας ως εκπαιδευτικοί δάσκαλοι και νηπιαγωγοί που έχουμε σπουδάσει στα Τμήματα Επιστημών Της Αγωγής, είναι και αυτό που εισπράττουμε από τους άλλους και την κοινωνία. Όταν εσύ ίδιος δεν μπορείς να υποστηρίξεις το επάγγελμά σου και επιτρέπεις σε άλλους που θεωρούν ότι λες τραγουδάκια στο σχολείο να σε εκπαιδεύουν τότε ναι υποβαθμίζεσαι. Όταν εσύ ίδιος δεν μπορείς να υποστηρίξεις το επάγγελμά σου και επιτρέπεις σε άλλους να δημιουργούν το ωράριό σου, να το τραβούν, άλλοτε να το επιμηκύνουν, άλλοτε να το συγχωνεύουν, και άλλοτε να το κονταίνουν όπως τους βολεύει, χωρίς όπως αποδεικνύεται, βαθιά γνώση της επιστήμης της παιδαγωγικής τότε ναι υποβαθμίζεσαι.
Η δύναμη του δασκάλου/ας και του/της νηπιαγωγού είναι οι σπουδές τους που δεν τις έχει κανείς ούτε ακόμη και άλλοι απόφοιτοι ανθρωπιστικών επιστημών. Η δύναμη του δασκάλου/ας και του/της νηπιαγωγού είναι η ειδίκευσή τους και η επιστήμη τους. Η δύναμη του δασκάλου/ας και του/της νηπιαγωγού είναι δική τους όταν οι ίδιοι αποφασίσουν ότι την έχουν. Ότι δεν υπολείπονται σε τίποτα από τους άλλους επιστημονικούς κλάδους ακριβώς το αντίθετο, έχουν στο δυναμικό τους πολύ περισσότερη γνώση, τη γνώση της εκπαίδευσης των μικρών παιδιών που δεν την έχει κανείς άλλος ο οποίος δεν έχει εκπαιδευτεί πάνω σε αυτό, που δεν έχει μπει στο νηπιαγωγείο ως εκπαιδευτικός ή στο δημοτικό ως δάσκαλος αυτή η βιωμένη εμπειρία και γνώση μαζί με τις ειδικευμένες γνώσεις είναι που δημιουργούν τον τίτλο και τον ρόλο του δασκάλου/ας και του/της νηπιαγωγού και τους δίνουν το δικαίωμα από κάθε άποψη να εκπαιδεύουν. Μπορεί κάποιος να εκπαιδεύει αν δεν έχει σπουδάσει Παιδαγωγικά; Οι Σχολές Επιστημών της Αγωγής, τα Παιδαγωγικά Τμήματα εκπαιδεύουν και εξειδικεύουν δασκάλους και νηπιαγωγούς και είναι οι μοναδικοί επιστήμονες οι οποίοι έχουν ως κύρια κατεύθυνση σπουδών την Παιδαγωγική Επιστήμη και από εκεί απορρέουν και τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα που υποστηρίζουν οι σύλλογοι Δασκάλων και Νηπιαγωγών. Κλείνω με μια παρόμοια με την αρχή ερώτηση ο δικηγορικός σύλλογος θα επέτρεπε σε ένα δάσκαλο που δεν έχει πτυχίο Νομικής να ασκήσει τη δικηγορική και να γραφτεί στο σύλλογό του;
Η δύναμή μας είναι στην αναγνώριση από εμάς τους ίδιους πρώτα από όλα της ουσίας και της αξίας των σπουδών μας, της ουσίας και της αξίας της Επιστήμης της Παιδαγωγικής την οποία δάσκαλοι και νηπιαγωγοί έχουμε σπουδάσει .
Επιστολή για τα νέα μέτρα
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Εμφανίσεις: 2438
Γεράνι Χανιά, 30 -8-2016
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Αγαπητοί συνάδελφοι νηπιαγωγοί και δάσκαλοι,
με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς νιώθω την ανάγκη να ευχηθώ σε όλες και όλους μας πλούσια εσωτερική συναισθηματική ενέργεια για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στο πραγματικά δύσκολο έργο μας με την πιο απαιτητική ηλικιακή ομάδα μαθητών του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Η ανάγκη επικοινωνίας μαζί σας επαυξήθηκε από την εφαρμογή των νέων μέτρων που αφορούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Διαβάζοντας όπως όλοι και όλες μας τα νέα μέτρα, μου δημιουργήθηκαν κάποιες απορίες αλλά και το σημαντικότερο ανησυχίες και θα ήθελα να τις μοιραστώ μαζί σας, άλλωστε όπως έχω πει και γράψει πολλές φορές, η επικοινωνία και το μοίρασμα έχουν πάντοτε ως αποτέλεσμα την πρόοδο και την εξεύρεση λύσεων.
Μιλώ για την εφαρμογή των νέων «μέτρων» γιατί για μέτρημα πρόκειται, πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμό, διαίρεση και μάλιστα το λανθασμένο μέτρημα της τρισδιάστατης πραγματικότητας που δημιουργεί σκιές και κρυφά σημεία αντί του λευκού όπου όλα είναι φανερά, καθαρά και όπως ταιριάζει στον Έλληνα, όπως ταιριάζει στην πιο ευαίσθητη ηλικία της Ελλάδας που έχουμε στα χέρια μας για να της δώσουμε την πρώτη ψυχοπαιδαγωγική αγκαλιά. Τα νέα μέτρα του ωρολόγιου προγράμματος τοποθετούν την πιο ευαίσθητη, όπως αποδεικνύουν χιλιάδες έρευνες των νευροεπιστημών της παιδαγωγικής, της ψυχοπαιδαγωγικής, της αναπτυξιακής ψυχολογίας, αναπτυξιακά ηλικία, στο λανθασμένο μοίρασμα δευτερολέπτων εργασιακού εργοστασιακού χρόνου. Η βιβλιογραφία είναι πλούσια και όσοι ασχολούνται με την παιδαγωγική της ηλικίας αυτής ως επιστήμονες είναι γνώστες των ερευνών αυτών.
Οι ανησυχίες μου και οι απορίες μου λοιπόν αφορούν σε τρεις (είναι πολλοί περισσότεροι) πολύ βασικούς τομείς του αποτελέσματος του λανθασμένου μετρήματος και των συνεπειών που μπορεί να έχει στην ψυχοπαιδαγωγική επάρκεια του νηπιαγωγείου στις αυξημένες ανάγκες της ηλικιακής ομάδας ενδιαφέροντός του.
Πιο συγκεκριμένα αντί της ενοποίησης του προγράμματος του νηπιαγωγείου δημιουργούνται και νομοθετημένα πλέον δυο διαφορετικά και μη επικοινωνούντα μαθησιακά πλαίσια, της υποχρεωτικής και μη υποχρεωτικής ζώνης. Στην εποχή που η ενοποίηση και η ολότητα είναι το ζητούμενο προωθείται ο διαχωρισμός και η διάσπαση. Όμως είναι αποδεδειγμένο και το έχω γράψει πολλές φορές η ολότητα είναι το ζητούμενο και όχι ο διαχωρισμός για την ανάπτυξη των μικρών παιδιών. Τους στόχους του μετρήματος αυτού δεν τους γνωρίζω μπορώ όμως να δω τα αποτελέσματα, ίσως μείωση του επιστημονικά εξειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού και αντικατάστασή του από άλλους μη παιδαγωγικά ειδικευμένους υπαλλήλους άρα και με μειωμένο μισθό, μείωση του αριθμού των νηπίων που τελικά θα επιλέξουν το ολοήμερο αφού πολλοί γονείς μπορεί και να «αλλάξουν γνώμη». Όμως το εκπαιδευτικό αυτό παράδειγμα σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος και τη δημιουργία δυο κλειστών εργασιακά ομάδων μέσα στο νηπιαγωγείο, σύμφωνα με προσωπικές μαρτυρίες εκπαιδευτικών. Ενώ άλλοι επιστημονικοί κλάδοι δεν επιτρέπουν, και είναι πολλοί σκληροί στους κανόνες τους, την είσοδο μη εξειδικευμένου προσωπικού στον επαγγελματικό τους χώρο, εμείς ως παιδαγωγοί επιτρέπουμε σε μη ειδικευμένους παιδαγωγούς να εκπαιδεύουν; Η χώρα μας αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε μια δύσκολη εξελικτική περίοδο και η δημιουργία τέτοιου είδους παιδαγωγικών μοντέλων και προγραμμάτων δεν μπορεί να προσφέρει την απαιτούμενη ψυχοπαιδαγωγική υποστήριξη των νηπίων και των γονέων.
Επίσης, από το λανθασμένο μέτρημα των δευτερολέπτων του εργοστασιακού χρόνου που ανέφερα παραπάνω δημιουργείται επιπλέον διδακτική απασχόληση των νηπίων μιας ώρας η οποία στη διάρκεια των εννέα μηνών δημιουργεί ένα πλεονάζοντα χρόνο σχεδόν ενός τριμήνου, και αναρωτιέμαι: έχουν άραγε ενημερωθεί οι σχολικές επιτροπές και οι Δήμοι για την κάλυψη της επιπλέον οικονομικής επιβάρυνσης που προκύπτει από τη χρήση υλικών και μόνο χωρίς τα υπόλοιπα λειτουργικά έξοδα λόγω της εφαρμογής των μέτρων αυτών; Η επιπλέον οικονομική επιβάρυνση λόγω της εφαρμογής των μέτρων αυτών είναι πραγματικά τεράστια και το γνωρίζει οποιοσδήποτε έχει οποιαδήποτε απλή σχέση με το χώρο του νηπιαγωγείου και γνώση των αναγκών της ηλικίας αυτής!!!!
Ακόμη, βασικός λειτουργός στην ψυχοπαιδαγωγική ηλικία του νηπιαγωγείου είναι ο/η νηπιαγωγός, που ανοίγει και δέχεται και στηρίζει με τη δύναμη του το αδύναμο ακόμη νήπιο, αναφερόμενη στη δύναμη εννοώ ολόκληρο το ψυχικό πνευματικό και σωματικό δυναμικό του, αυτός ο επιπλέον χρόνος δοσίματος και αδειάσματος πώς θα αναπληρωθεί;
Καλή σχολική χρονιά
Δρ. Αναστασία Μακράτζη
Νηπιαγωγός
Υπευθυνότητα! Στην προσχολική ηλικία και όχι μόνο!
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Εμφανίσεις: 1345
Υπευθυνότητα! Στην προσχολική ηλικία και όχι μόνο!
Η υπευθυνότητα είναι από τα ζητούμενα της εποχής μας. Πώς όμως θα βοηθήσουμε τα παιδιά μας να γίνουν υπεύθυνα;
Το νέο Video-Book πρόγραμμα που δημιούργησα είναι μια προσπάθεια δημιουργίας της βάσης πάνω στην οποία θα χτίσουμε για το σήμερα και το μέλλον των παιδιών μας.
Γραφτείτε γιατί η άποψή σας μετράει
Ομιλία στο λευκό 18 Speech 18 Μιλώντας για τη στοιχειοθέτηση του εαυτού στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γονική Κατηγορία: Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
- Εμφανίσεις: 1405
Ομιλία στο λευκό 18 Speech 18 Μιλώντας για τη στοιχειοθέτηση του εαυτού στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση
Δρ. Αναστασία Μακράτζη
Γεράνι, Χανιά 18-2-2017
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Η στοιχειοθέτηση της ολότητας του εαυτού στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση είναι πολυσύνθετη διαδικασία εξέλιξης και η κατανόηση, η ερμηνεία των δεδομένων και η μεταφορά τους σε επίπεδο λόγου, γραπτού ή και προφορικού είναι επίσης πολυσύνθετη και σίγουρα χρονοβόρα ακόμη και για αυτόν που τη βιώνει σε επίπεδο εμπειρίας, μελέτης, έρευνας. Η κατάκτηση των επιπέδων δεν μπορεί να γίνει σε επίπεδο επιφάνειας (δηλαδή μόνο διαβάζοντας επιφανειακά) αλλά απαιτείται ουσιαστική εμπλοκή, επιλογή και δήλωση της πρόθεσης για κατανόηση, γνώση, επίγνωση. Μια διαδικασία επιλογής, ένα ταξίδι πολλών ετών αλλά και μονόδρομος για όσους επιθυμούν τη γνήσια επικοινωνία και τα δώρα της.
ΔΕΙΤΕ το βίντεο με την 'Ομιλία στο Λευκό 18 «Μιλώντας για τη στοιχειοθέτηση του εαυτού στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση»
ΑΚΟΥΣΤΕ στο κινητό σας:
Πατήστε τον σύνδεσμο ΑΚΟΥΣΤΕ Speech 18 Μιλώντας στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση για τη στοιχειοθέτηση του εαυτού στο κινητό σας
ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ και ΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ
ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ