×

Μήνυμα

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Ψυχο-Παιδαγωγική

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

Ψυχοπαιδαγωγική

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

 

 

Η Δύναμη του Δασκάλου (με γραφή στο λευκό)

Δρ. Αναστασία Μακράτζη

Νηπιαγωγός

6-1-2016

 

 

 

Νιώθω ότι η μεγαλύτερη ευθύνη που μπορεί να αναλάβει κάποιος είναι να βρίσκεται σε μια θέση η οποία έχει να κάνει με ανθρώπους και ειδικότερα με τα πιο ευαίσθητα κομμάτια της κοινωνίας μας, το Δάσκαλο και το Μαθητή. Τα πιο ευαίσθητα για πολλούς λόγους. Για τους μαθητές γιατί είναι ακόμη αδιαμόρφωτες και ανώριμες ψυχές που και η παραμικρή κίνηση της ανάσας μας, της αναπνοής μας τα επηρεάζει, τα μετασχηματίζει, πόσο περισσότερο λοιπόν να βρίσκεται κάποιος σε θέση όπου οι σκέψεις, τα συναισθήματά,  τα οποία κανένα προσωπείο δεν μπορεί να καλύψει όπως έχω γράψει τόσες φορές, και οι αποφάσεις του έχουν μεγαλύτερη επιρροή. Για το Δάσκαλο, τη Δασκάλα, τη Νηπιαγωγό, το Νηπιαγωγό, τον/την Εκπαιδευτικό, τον/την Παιδαγωγό η κατάσταση είναι περισσότερο περίπλοκη. Ο Παιδαγωγός λοιπόν, είναι ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ο οποίος εκπαιδεύεται στις επιστήμες του Ανθρώπου, στις επιστήμες της Καρδιάς, της ψυχής. Τι σημαίνει αυτό; Εκπαιδεύεται από τις σχολές του,  εκτός από όλα τα άλλα, να είναι ευαίσθητος, να είναι ανθρώπινος, να είναι απαλός, να ακούει, να συναισθάνεται, να δείχνει κατανόηση, ενσυναίσθηση, να συντονίζεται, να εναρμονίζεται με τα παιδιά αλλά και με όλους τους άλλους γύρω του, γιατί τόσο απλά αυτή είναι η εκπαίδευσή του, διαφορετικά δεν θα μπορούσε να είναι Παιδαγωγός, Δάσκαλος του Ανθρώπου. Όμως αυτό τον κάνει περισσότερο ευαίσθητο από όλους τους άλλους επιστήμονες αλλά και όλους τους άλλους ανθρώπους οι οποίοι εκπαιδεύονται για να εξασκήσουν άλλα επαγγέλματα χωρίς να σημαίνει αυτό ότι και οι άλλοι άνθρωποι δεν είναι ευαίσθητοι. Η ευαισθησία του αυτή και η ανθρωπιστική μόρφωση του είναι ταυτόχρονα η δύναμη και η αδυναμία του αυτή την εποχή των αλλαγών την οποία διανύουμε. Η αδυναμία του γιατί είναι αυτός που λαμβάνει άμεσα μέσω των παιδιών και των γονέων όλα τα δύσκολα συναισθήματα που δημιουργεί αυτή η αλλαγή και όλοι γνωρίζουμε ότι η αλλαγή δημιουργεί φόβο, (χάνουμε το ασφαλές έδαφος κάτω από τα πόδια μας) και ο φόβος θυμό, πιο πολύς φόβος πιο πολύς θυμός. Ο Παιδαγωγός κάθε πρωί λαμβάνει σα θάλασσα την αγάπη των μαθητών του και όλα τα συναισθήματα που αυτοί φέρνουν από την κοινωνία η οποία αλλάζει. Όσο πιο πολλά τα παιδιά σε μια τάξη τόσο πιο μεγάλο και δυνατό το κύμα. Σε αυτή την αλλαγή ο Δάσκαλος χρειάζεται κατανόηση, υποστήριξη, πραγματική στήριξη. Παράλληλα όμως οι σπουδές του είναι και η δύναμή του γιατί του δίνουν την απαιτούμενη γνώση και τη δύναμη της καρδιάς να είναι ανοιχτός στην αλλαγή, να λαμβάνει άμεσα τα μηνύματα στήριξης όταν είναι ειλικρινή και να καταφέρνει να ανταπεξέρχεται με αποτελεσματικότητα στις δυσκολίες της εποχής και του λειτουργήματος που ασκεί. Η γνώση και η ευαισθητοποίησή του, του δίνουν τη δυνατότητα να μετασχηματίζει, να αλλάζει, να αναδημιουργεί, να δημιουργεί Νέους Κόσμους. Η δύναμη αυτή του Δασκάλου είναι τεράστια, είναι το κομβικό σημείο της αλλαγής, οποιασδήποτε αλλαγής. Καμία αλλαγή δεν μπορεί να γίνει αν δεν περάσει μέσα από τον Παιδαγωγό, από το Δάσκαλο. Νιώθω ότι ήρθε η ώρα που ο Δάσκαλος, η Δασκάλα, ο Νηπιαγωγός, η Νηπιαγωγός, ο Εκπαιδευτικός η Εκπαιδευτικός, ο ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ η ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ του ΑΝΘΡΩΠΟΥ θα αναγνωρίσει τη δύναμή του ή καλύτερα θα ξαναθυμηθεί τη δύναμή του να δημιουργεί κόσμους, τους κόσμους που αυτός ονειρεύεται, τους κόσμους που αυτός επιθυμεί, τους κόσμους που αυτός ζωγραφίζει έτσι όπως ταιριάζει στη δική του την ποιότητα, μια ποιότητα που απέκτησε μέσα από τη διαδρομή των σπουδών του και της βιωμένης διδακτικής εμπειρίας του στο πεδίο της δράσης και της τάξης όλων των βαθμίδων, από τον παιδικό σταθμό, το νηπιαγωγείο, το δημοτικό σχολείο, τη δευτεροβάθμια επαγγελματική κατάρτιση, την τριτοβάθμια πανεπιστημιακή εκπαίδευση και ακόμη πιο πάνω. Ήρθε η ώρα να είμαι δίπλα στο Δάσκαλο  για άλλη μια φορά Δάσκαλος και Μαθητής σε ισορροπία εσωτερική και εξωτερική. Ήρθε η ώρα να σεβαστώ και να στηρίξω τη δύναμη της αλλαγής που υπάρχει μέσα στον Δάσκαλο του Ανθρώπου. Ήρθε η ώρα να αναγνωρίσω την ομορφιά της ψυχής του κάθε δασκάλου, του κάθε παιδαγωγού, ήρθε η ώρα να δούμε ως κοινωνία το φως, την αγάπη, την ακεραιότητα, τη γνώση, την επιστημονικότητα και την αστείρευτη μετασχηματιστική και δημιουργική δύναμη που ενυπάρχει μέσα στους ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ, μέσα στον και στην κάθε ΠΑΙΔΑΓΩΓΟ. Αυτές του οι δυνατότητες και οι δεξιότητες ψυχής είναι που τον διατηρούν ακέραιο αυτή την μεταβατική εποχή που διανύουμε και που ο ίδιος καλείται δίνοντας τη ψυχή του να μεταφέρει στους μαθητές αλλά και σε όλα τα πεδία της ζωής και της δράσης του.

 

 

 

 

 

Κράτα το

Κράτα το

Elmaredu.gr

 
 
Add a comment comments

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

 

Μιλώντας για την έννοια της εξουσίας (με γραφή στο λευκό)Εν Λευκώ En Lefko Anastasia Makratzi

Δρ. Αναστασία Μακράτζη -

Νηπιαγωγός

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

2-1-2016

 

 

 

Η έννοια της εξουσίας λοιπόν, συνεχίζω το διάλογο εσωτερικό και εξωτερικό ταυτόχρονα με ένα πολύ μα πάρα πάρα πάρα πολύ αγαπημένο μου πρόσωπο. Γιατί η εξουσία έγινε μια έννοια τόσο παρεξηγημένη, τόσο αλλοιωμένη, τόσο παραποιημένη. Από ποιους και από τι; Τι είναι αυτό που ουσιαστικά αλλοίωσε την έννοια της διοίκησης, της τακτοποίησης, της οριοθέτησης, την έκανε να χάσει το λειτουργικό για την επιβίωση του ανθρώπινου είδους χαρακτήρα της και να μετασχηματιστεί σε μια Μέδουσα που ότι δει το πετρώνει; Μιας Μέδουσας η οποία αντί να διευκολύνει τη λειτουργικότητα του ανθρώπου, βοηθώντας τη ροή και την ταξινόμηση συναισθημάτων παγώνει και διαλύει το σώμα και τον εγκέφαλό του; Η εσωτερική έλλειψη μετασχημάτισε την Εξουσία σε Μέδουσα. Ποια είναι η εσωτερική έλλειψη; Η εσωτερική έλλειψη είναι η έλλειψη του ανθρώπου που δεν έχει επαφή με τον ίδιο του τον εαυτό. Γιατί; Γιατί μεγάλωσε σε περιβάλλοντα τα οποία έλεγχαν, έκοβαν, τεμάχιζαν, σε περιβάλλοντα που απουσίαζε η αγάπη στον ίδιο τον εαυτό, η αγάπη στον άνθρωπο, η εμπιστοσύνη στον άνθρωπο, η επαφή με την εσωτερική αλήθεια του ίδιου του ανθρώπου, της μάνας, του πατέρα, του γονιού, του δασκάλου, του συναδέλφου....

 

Η έννοια της εξουσίας στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση. Εξουσία εσωτερική και εξωτερική. Διοίκηση εσωτερική και εξωτερική.

 

Μπορείς να διοικήσεις εξωτερικά εάν δεν έχεις προσεγγίσει την ισορροπία στην εσωτερική διοίκηση, τη διοίκηση του ίδιου σου του εαυτού; Μπορείς να επικοινωνήσεις με τους ανθρώπους τους οποίους ανέλαβες τη ευθύνη να διοικήσεις αν δε έχεις καταφέρει να επικοινωνήσεις με τα δικά σου εσωτερικά κομμάτια; Αν είσαι ελεγκτικός, εξουσιαστικός αν είσαι μια Μέδουσα για τον ίδιο σου το εαυτό πώς θα είσαι με τους άλλους; Όσο καλά και να το κρύβεις, όσο καλά και να το σκεπάζεις, όσο καλά και να ισιώνεις τα φίδια που πετούν από το κεφάλι σου με το σίδερο των μαλλιών, τα συναισθήματα διαχέονται διασκορπίζονται παντού γύρω σου και εκφράζονται μέσα από τις πράξεις, τις δράσεις της καθημερινότητας, της διδασκαλίας, της διοίκησης, του εαυτού σου, της σχολικής τάξης. Όσο σιδερωμένος και τακτοποιημένος και να παρουσιάζεσαι τα συναισθήματα δεν κρύβονται, η εσωτερική ποιότητα του συναισθήματος δεν καλύπτεται, υπάρχει μέσα μας και κάνει την εμφάνισή της συνεχώς μέσα από όλες μας τις πράξεις. Η εξουσία που μετασχηματίστηκε στην αρρωστημένη προσωπικότητα της Μέδουσας, ελέγχει, μαγκώνει, βάζει εμπόδια, τρικλοποδιές, φοβάται, φοβάται, φοβάται πόσο πολύ φοβάται ότι όλα θα αποκαλυφθούν, ότι θα φανεί η εσωτερική ποιότητα, η εσωτερική δυσαρμονία, η δυσαρμονία με τον ίδιο της τον εαυτό, η εσωτερική της έλλειψη. Η ΕΞΟΥΣΙΑ μια έννοια που αναλύεται σε όλα τα βιβλία μου της σειράς Εν Λευκώ En Lefko με πολλούς τρόπους και πολλά ονόματα, η υγιής Εξουσία είναι το παιχνίδι της ύπαρξης του ίδιου του ανθρώπου, το παιχνίδι του μικρού παιδιού με τη μαμά του, το παιχνίδι του παιδιού με το δάσκαλο. Η υγιής Εξουσία μίλησε στο διδακτορικό μου, μίλησε σε όλα τα τα βιβλία μου, για να μη πω ότι όλη μου η δουλειά ήταν για να βρω ξανά την ισορροπία της Εξουσίας για να βρω την υγιή Εξουσία. Η υγιής Εξουσία. Το παιχνίδι της μάνας που είναι ενωμένη ολόκληρη μέσα της, με το μωρό ακόμη παιδί της, το παιχνίδι του δασκάλου που είναι ολόκληρος με το μαθητή του. Η Εξουσία είναι οι δράσεις, οι πράξεις του ανθρώπου που είναι ολόκληρος, ενωμένος με αγάπη εμπιστοσύνη και στην αλήθεια του ίδιου του εαυτού. Η Εξουσία γειώνει, οριοθετεί χωρίς να φοβάται τον ίδιο της τον εαυτό, χωρίς καμία εσωτερική έλλειψη. Η Εξουσία είναι η μάνα, είναι ο δάσκαλος που αγαπά τον ίδιο του τον εαυτό που έχει βρει την εσωτερική αγάπη και εμπιστοσύνη και την εμπιστοσύνη αυτή μεταφέρει στο παιδί, στο μαθητή, στο συνάδελφο. Συντονίζει με εμπιστοσύνη στην δυνατότητα του κάθε ανθρώπου να κάνει το καλύτερο. Η υγιής Εξουσία είναι συνεχώς στη ροή της αγάπης, της εμπιστοσύνης, της αλήθειας του ίδιου της του εαυτού και στη χαρά του ανθρώπου που είναι ολόκληρος και αυτά σκορπά με τις πράξεις, τις δράσεις γύρω της. Η υγιής Εξουσία είναι η ήρεμη Δύναμη της εσωτερικής ολοκλήρωσης και της βιωμένης και πραγματοποιημένης Γνώσης.

 

Add a comment comments

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

 

Αυτογνωσία και χώρος στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση

 

Εκπαιδεύοντας Δασκάλους του Ανθρώπου

 

Δρ. Αναστασία Μακράτζη

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Ποια είναι η επίδραση του χώρου στην επίγνωση, στην αυτογνωσία, στη γνώση του ίδιου του εαυτού, την επικοινωνία με όλα του τα κομμάτια, στην γνωριμία με αυτά, στην αποδοχή τους; Ποια είναι η επίδραση του χώρου στη γνωριμία και στην ανάδειξη και ανάπτυξη όλων των εσωτερικών ικανοτήτων σε δεξιότητες ζωής; Ο χώρος εκπαιδεύει, ο χώρος δημιουργεί, ο χώρος δημιουργεί και δημιουργείται.

 

 

Η επίδραση το χώρου στην ανάπτυξη, στην εκπαίδευση, στην εξέλιξη του ανθρώπου είναι ένα θεμελιώδες ζήτημα της παιδαγωγικής, της ψυχοπαιδαγωγικής αλλά και της θεραπείας.

 

Δεν μπορείς να δημιουργήσεις τίποτα περισσότερο από αυτό που είσαι, την ουσία σου σκορπάς είτε ως δάσκαλος, είτε ως θεραπευτής, “την ουσία σου σκορπάς γύρω σου”, είπε ο Δάσκαλος του Ανθρώπου της Λευκής Βίβλου του Παραδείσου. Τι σημαίνει αυτό; Ποια εκπαίδευση χρειάζεται ο Δάσκαλος, ο Γονιός αλλά και ο Θεραπευτής για να μπορεί να είναι ανθρωποκεντρικός, για να μπορεί να δημιουργεί περιβάλλοντα δημιουργίας, ανάπτυξης, εξέλιξης, ανάδυσης όλων των ικανοτήτων του ανθρώπου; Ο χώρος δεν αποτελείται μόνο από αντικείμενα, μόνο από μαξιλάρες και τούλια ή από καρέκλες στημένες σε κύκλο ή σκόρπιες ή η μια πάνω στην άλλη. Ο χώρος μπορεί να είναι ανοιχτός ή κλειστός ή και διαιρεμένος σε κουτάκια. Τι το καθορίζει αυτό; Μα σίγουρα η ουσία του δημιουργού του συστήματος της εκπαίδευσης ή του θεραπευτικού συστήματος, αλλά και όλων όσων το διαιωνίζουν, όλων αυτών που το υπηρετούν. Εάν βάλω μαξιλάρες και τούλια δημιουργώ περιβάλλοντα εξέλιξης, μάθησης, ανάδυσης; Αρκεί άραγε αυτό; Αν βάψω τους τοίχους με ωραία χρώματα βοηθάω στην ανάδυση των βαθύτερων στοιχείων της παρουσίας του ανθρώπου, της δικής του ουσίας, τον βοηθάω να βρει, να θυμηθεί, να επικοινωνήσει, να γνωρίσει, να αγαπήσει, να αποδεχτεί όλα τα δικά του τα κομμάτια; Τι είναι αυτό που χρειάζεται η ανθρωποκεντρική προσέγγιση; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του Δασκάλου, του Γονιού, του Θεραπευτή και γενικότερα του Ανθρώπου που είναι ικανός να δημιουργεί πραγματικούς χώρους ανάδυσης και ανάπτυξης;

 

Η απάντηση έχει ήδη δοθεί στα βιβλία της σειράς Εν Λευκώ -En Lefko, η ανθρωποκεντρική προσέγγιση χρειάζεται ανθρώπους που έχουν ήδη συνδεθεί με όλα τους τα κομμάτια, που έχουν βρει τον ίδιο τους τον εαυτό, που εμπιστεύονται, αγαπούν και είναι στη δική τους αλήθεια, τη δική τους εσωτερική αλήθεια. Η εκπαίδευση των Δασκάλων του Ανθρώπου χρειάζεται Ανθρώπους που διέλυσαν τα κουτάκια μέσα τους, που κατάφεραν να ενώσουν όλα τα κομμάτια τους σε μια ολότητα, ξέφυγαν από το διαχωρισμό του εγώ και οι άλλοι, από τον έλεγχο και την εξουσία του ίδιου τους του εαυτού και μπορούν να σκορπούν και στο χώρο γύρω τους την ουσία της ολότητας της παρουσίας τους στη γη, της αγάπης, της πίστης, της αλήθειας και της ενότητας εσωτερικής και εξωτερικής, που είναι ικανοί να δημιουργούν αντίστοιχα χωροχρονικά πεδία εκπαίδευσης και θεραπείας.

 

 

 

Δεν συνηθίζω να βάζω εξωτερικούς συνδέσμους στις αναρτήσεις μου όμως εδώ είναι ένα χώρος νηπιαγωγείου διαφορετικός, μπορούν άραγε όλοι οι εκπαιδευτικοί να εργαστούν σε αυτό το χώρο και να αναδείξουν όλα τα στοιχεία που αυτός προσφέρει για την εξέλιξη των παιδιών; Τι πιστεύετε εσείς; Μπορείτε να στείλετε την άποψή σας. 

Εκφράστε εδώ την άποψή σας.

 

 

 

 

 

Add a comment comments

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

Βασικές αρχές της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης με απλά λόγια

 

Ψάχνω να βρω τις λέξεις, τις προτάσεις, τα λόγια, τα κόμματα, τις τελείες που θα σκιαγραφήσουν τις βασικές αρχές της Ανθρωποκεντρικής Προσέγγισης. Αφήνομαι στη γραφή στο λευκό όπως πάντα για να μπω όσο πιο βαθιά γίνεται σε αυτό που ονόμασα ανθρωποκεντρική προσέγγιση 

 

Add a comment comments

Αξιολόγηση Χρήστη: 5 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια Ενεργά

Αυτογνωσία (με γραφή στο λευκό)

 

Αναστασία Μακράτζη

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Τι είναι λοιπόν η αυτογνωσία; Αυτογνωσία, ένας πόθος από τότε που ο άνθρωπος εμφανίστηκε στη γη. Να γνωρίσει τον εαυτό του, να δει τον εαυτό του, να αναγνωρίσει τον εαυτό του ή να θυμηθεί τον εαυτό του. Η σειρά Εν Λευκώ En Lefko©, είναι ένα βήμα στη γνώση του ίδιου μας του εαυτού, “η γραφή στο λευκό” ένα βήμα στη γνώση του ίδιου μας του εαυτού. Επιθυμούμε να γνωρίσουμε σε βάθος τον ίδιο μας τον εαυτό, να μάθουμε τον εαυτό μας, να γνωρίσουμε τον εαυτό μας. Η γνώση του εαυτού προσεγγίζεται από τους περισσότερους από εμάς σε επίπεδο γνώσης. Η γνώση όπως τη μάθαμε από τα σχολεία. Η γνώση, όπως μάθαμε να την προσεγγίζουμε, να την απομνημονεύουμε, να την αποθηκεύουμε, να τη στοιβάζουμε. Η γνώση του εαυτού μας είναι λοιπόν θέμα αποθήκευσης, η γνώση το εαυτού μας είναι κάτι που μπορεί να μας το δώσει κάποιος άλλος και εμείς απλά να το αποθηκεύσουμε για να το χρησιμοποιήσουμε;

Add a comment comments