×

Μήνυμα

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Ποια είναι η αδυναμία του δασκάλου/νηπιαγωγού που οδηγεί στην υποβάθμισή του

&

 ποια είναι πραγματικά η δύναμή του;

 

Αναστασία Μακράτζη

Δρ. Παιδαγωγικής

makratzi@elmaredu.gr

Γεράνι, Χανιά  10/10/2016

Λένε ότι ο δάσκαλος υποβαθμίζεται. Τι είναι αυτό που τον υποβαθμίζει; Έχει εμπιστοσύνη ο δάσκαλος και  ο/η νηπιαγωγός στις σπουδές του; Έχει εμπιστοσύνη ο δάσκαλος στην επιστήμη  του, έχει εμπιστοσύνη  ο δάσκαλος στον εαυτό του; Θεωρεί το πτυχίο  του ότι έχει ο το ίδιο κύρος και αξία με αυτό του γιατρού, του αρχιτέκτονα  ή ακόμη και του ψυχολόγου;

 

Εκεί ακριβώς είναι και η μεγάλη του αδυναμία. Άραγε ένας γιατρός θα δεχόταν από ένα μη γιατρό να τον εκπαιδεύσει να είναι αποτελεσματικός γιατρός;  Ο ιατρικός σύλλογος θα δεχόταν κάποιον ο οποίος δεν έχει πτυχίο ιατρικής σχολής να μπει στον ιατρικό σύλλογο;  Ο σύλλογος ψυχολόγων θα δεχόταν ένα μη απόφοιτο της σχολής ψυχολογίας να μπει στο σύλλογό του;  Ένας δάσκαλος που δεν έχει πτυχίο του Τμήματος Φυσικής Αγωγής  μπορεί να ανοίξει γυμναστήριο; Ερωτήσεις προς σκέψη. Κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα μέσα από την κατεύθυνση  σπουδών. Η αναγνώριση, η πίστη, η εμπιστοσύνη που εμείς οι ίδιοι δίνουμε στον εαυτό μας ως εκπαιδευτικοί δάσκαλοι και νηπιαγωγοί που έχουμε σπουδάσει στα Τμήματα Επιστημών Της Αγωγής, είναι και αυτό που εισπράττουμε από τους άλλους και την κοινωνία. Όταν εσύ  ίδιος δεν μπορείς να υποστηρίξεις το επάγγελμά σου και επιτρέπεις σε άλλους που θεωρούν ότι λες τραγουδάκια στο σχολείο  να σε εκπαιδεύουν τότε  ναι υποβαθμίζεσαι.  Όταν εσύ  ίδιος δεν μπορείς να υποστηρίξεις το επάγγελμά σου και επιτρέπεις σε άλλους να δημιουργούν το ωράριό σου, να το τραβούν, άλλοτε να το επιμηκύνουν, άλλοτε να το συγχωνεύουν, και άλλοτε να το κονταίνουν όπως τους βολεύει, χωρίς όπως αποδεικνύεται, βαθιά γνώση της επιστήμης της παιδαγωγικής τότε  ναι υποβαθμίζεσαι.

Η δύναμη του δασκάλου/ας και του/της  νηπιαγωγού είναι οι σπουδές τους που δεν τις έχει κανείς ούτε ακόμη και άλλοι απόφοιτοι ανθρωπιστικών επιστημών.  Η δύναμη του δασκάλου/ας και του/της νηπιαγωγού είναι η ειδίκευσή τους και η επιστήμη τους. Η δύναμη του δασκάλου/ας και του/της νηπιαγωγού είναι δική τους όταν οι ίδιοι αποφασίσουν  ότι την έχουν. Ότι δεν υπολείπονται σε τίποτα  από τους άλλους επιστημονικούς κλάδους ακριβώς το αντίθετο, έχουν στο δυναμικό τους πολύ περισσότερη γνώση, τη γνώση της εκπαίδευσης των μικρών παιδιών που δεν την έχει κανείς άλλος ο οποίος δεν έχει εκπαιδευτεί πάνω σε αυτό, που δεν έχει μπει στο νηπιαγωγείο ως εκπαιδευτικός ή στο δημοτικό ως δάσκαλος αυτή η βιωμένη εμπειρία και γνώση μαζί  με τις ειδικευμένες γνώσεις είναι που δημιουργούν  τον τίτλο και τον ρόλο του δασκάλου/ας  και του/της νηπιαγωγού και τους δίνουν το δικαίωμα από κάθε άποψη να εκπαιδεύουν. Μπορεί κάποιος να εκπαιδεύει αν δεν έχει σπουδάσει Παιδαγωγικά; Οι Σχολές Επιστημών της Αγωγής, τα Παιδαγωγικά Τμήματα εκπαιδεύουν και εξειδικεύουν δασκάλους και νηπιαγωγούς και είναι οι μοναδικοί επιστήμονες οι οποίοι έχουν ως κύρια κατεύθυνση σπουδών την Παιδαγωγική Επιστήμη και από εκεί απορρέουν και τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα που υποστηρίζουν οι σύλλογοι Δασκάλων και Νηπιαγωγών. Κλείνω με μια παρόμοια με την αρχή ερώτηση ο δικηγορικός σύλλογος θα επέτρεπε σε ένα δάσκαλο που δεν έχει πτυχίο Νομικής να ασκήσει τη δικηγορική και να γραφτεί στο σύλλογό του;

Η δύναμή μας είναι στην αναγνώριση από εμάς τους ίδιους πρώτα από όλα της ουσίας και της αξίας των σπουδών μας, της ουσίας και της αξίας της Επιστήμης της Παιδαγωγικής την οποία δάσκαλοι και νηπιαγωγοί έχουμε σπουδάσει .

comments