×

Μήνυμα

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

 

Έχει σχέση η "ομιλία στο λευκό" & η "γραφή στο λευκό"

 με την Παιδαγωγική, το δάσκαλο, το πρόγραμμα του σχολείου;

 

 

 

Δρ. Αναστασία Μακράτζη

 

Γεράνι, 11-9-2016

 

 

 

Η "γραφή στο λευκό" είναι ένας τρόπος γραφής τον οποίο δημιούργησα όταν τελείωσα και υποστήριξα τη διδακτορική μου διατριβή με θέμα "Πρώιμη ανίχνευση διαταραχών του χωρόχρονου και παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας διαμέσου των παραμυθιών με υποστήριξη Η.Υ." , ένα θέμα το οποίο με οδήγησε και σε άλλους δρόμους πραγματικά πολυετούς εκπαίδευσής μου όπως η ψυχοθεραπεία και εμψύχωση ομάδων και η ενεργειακή θεραπεία την οποία την κατέκτησα σε επίπεδο Master για να μπορέσω να δω σε βάθος το θέμα μου. Η "γραφή στο λευκό" δεν είναι  αυτόματη γραφή η οποία όπως την γνώρισα βιωματικά μέσα στις εκπαιδεύσεις μου δεν καταλήγει, δεν ολοκληρώνει, δεν κλείνει αλλά δημιουργεί σωρούς εκφράσεων που αρκετές φορές παρομοιάζουν με παραλήρημα . Επιπλέον, η "γραφή στο λευκό", δεν είναι δημιουργική γραφή έτσι όπως αυτή διδάσκεται στα εργαστήρια. Η "γραφή στο λευκό" αναλύεται μέσα σε όλα τα βιβλία της σειράς και συνιστά εξελικτικό βήμα θεραπευτικής και επιστημονικής γραφής διότι προήλθε από την ένωση τουλάχιστον τριών διαφορετικών πεδίων εκπαίδευσης μέσα μου. Ακόμη, έχει επιστημονική βάση καθότι όπως και η διατριβή μου συνιστά μια μορφή πολυτροπικής και ειδικότερα αφηγηματικής προσέγγισης για την παιδαγωγική και την εκπαίδευση. Όπως είπε ο "Δάσκαλος"  (Μακράτζη, 2012)[i], ο δάσκαλος δεν μπορεί να πάει το μαθητή του πιο ψηλά από ότι αυτός ο ίδιος βρίσκεται, ο δάσκαλος δεν μπορεί να συντονίσει τον μαθητή του σε κάτι που ο ίδιος δεν κατέχει σε όλα τα επίπεδα, τα οποία συνιστούν μια ολότητα, γνωστικό αλλά και βιωματικό ψυχοσυναισθηματικό. Μπορεί λοιπόν ο δάσκαλος, εννοώντας όλους τους εκπαιδευτικούς, ο οποίος δεν είναι εκπαιδευμένος και δεν μπορεί να διαχειριστεί για τον ίδιο του τον εαυτό μια αφηγηματική πολυτροπική προσέγγιση να τη χρησιμοποιήσει με τους μαθητές του; Σύμφωνα με την «ανθρωποκεντρική προσέγγιση» (Μακράτζη, 2011-2016) αυτό δεν είναι δυνατόν. Δεν μπορείς να δώσεις κάτι που δεν κατέχεις σε όλα τα επίπεδα.

Επόμενο, εξελικτικό βήμα των διερευνητικών προσπαθειών μου συνιστούν οι «ομιλίες στο λευκό». Όπως και η «γραφή στο λευκό» συνιστούν μια αφηγηματική προσέγγιση η οποία μπορεί να εμπλουτιστεί και από άλλες μορφές έκφρασης όπως η «Μουσική στο λευκό» και φυσικά βρίσκονται ακόμη σε αρχικό επίπεδο αν και για εμένα προσωπικά έχουν δώσει ήδη αρκετά. Η «γραφή στο λευκό» και οι «ομιλίες στο λευκό» δεν είναι επεξεργασμένη μασημένη τροφή, κλεισμένη σε κουτάκια έτοιμη προς κατανάλωση. 

Κι όμως κάποτε θα πουν τα πράγματα έτσι ήταν πάντα. Όχι δεν ήταν έτσι, πήρα από τους δασκάλους μου στους οποίους κάνω βιβλιογραφική αναφορά στα κείμενά μου τους ευχαριστώ για την προσπάθεια που έκαναν μέχρι τώρα γιατί η αναφορά είναι για μένα προαπαιτούμενο, εξελίσσω ψάχνω, προσπαθώ και προχωρώ και δίνω. Έχει γίνει πάρα πολύ δουλειά από πάρα πάρα πάρα πολλούς ανθρώπους!!!!

 

Σίγουρα δεν μπορούμε πια να γυρίσουμε πίσω στα κουτάκια του ωρολογίου προγράμματος που προωθείται γιατί απλά όχι μόνο δεν ήταν έτσι πέρυσι, όπως μου είπαν, αλλά και ούτε και πριν πολλά πολλά πολλά πολλά χρόνια!!

Μια ακόμη «ομιλία στο λευκό» μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ:

 

 

https://youtu.be/S0EPD1Ci3x4

 

 



[i] Μακράτζη, Α. (2012). Δάσκαλος του ανθρώπου της Λευκής Βίβλου. Ανθρωποκεντρική Παιδαγωγική & Ψυχοπαιδαγωγική. Χανιά: Συγγραφέος

 

 

 

 

https://youtu.be/S0EPD1Ci3x4

comments