×

Μήνυμα

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

 

 

Η Δύναμη του Δασκάλου (με γραφή στο λευκό)

Δρ. Αναστασία Μακράτζη

Νηπιαγωγός

6-1-2016

 

 

 

Νιώθω ότι η μεγαλύτερη ευθύνη που μπορεί να αναλάβει κάποιος είναι να βρίσκεται σε μια θέση η οποία έχει να κάνει με ανθρώπους και ειδικότερα με τα πιο ευαίσθητα κομμάτια της κοινωνίας μας, το Δάσκαλο και το Μαθητή. Τα πιο ευαίσθητα για πολλούς λόγους. Για τους μαθητές γιατί είναι ακόμη αδιαμόρφωτες και ανώριμες ψυχές που και η παραμικρή κίνηση της ανάσας μας, της αναπνοής μας τα επηρεάζει, τα μετασχηματίζει, πόσο περισσότερο λοιπόν να βρίσκεται κάποιος σε θέση όπου οι σκέψεις, τα συναισθήματά,  τα οποία κανένα προσωπείο δεν μπορεί να καλύψει όπως έχω γράψει τόσες φορές, και οι αποφάσεις του έχουν μεγαλύτερη επιρροή. Για το Δάσκαλο, τη Δασκάλα, τη Νηπιαγωγό, το Νηπιαγωγό, τον/την Εκπαιδευτικό, τον/την Παιδαγωγό η κατάσταση είναι περισσότερο περίπλοκη. Ο Παιδαγωγός λοιπόν, είναι ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ο οποίος εκπαιδεύεται στις επιστήμες του Ανθρώπου, στις επιστήμες της Καρδιάς, της ψυχής. Τι σημαίνει αυτό; Εκπαιδεύεται από τις σχολές του,  εκτός από όλα τα άλλα, να είναι ευαίσθητος, να είναι ανθρώπινος, να είναι απαλός, να ακούει, να συναισθάνεται, να δείχνει κατανόηση, ενσυναίσθηση, να συντονίζεται, να εναρμονίζεται με τα παιδιά αλλά και με όλους τους άλλους γύρω του, γιατί τόσο απλά αυτή είναι η εκπαίδευσή του, διαφορετικά δεν θα μπορούσε να είναι Παιδαγωγός, Δάσκαλος του Ανθρώπου. Όμως αυτό τον κάνει περισσότερο ευαίσθητο από όλους τους άλλους επιστήμονες αλλά και όλους τους άλλους ανθρώπους οι οποίοι εκπαιδεύονται για να εξασκήσουν άλλα επαγγέλματα χωρίς να σημαίνει αυτό ότι και οι άλλοι άνθρωποι δεν είναι ευαίσθητοι. Η ευαισθησία του αυτή και η ανθρωπιστική μόρφωση του είναι ταυτόχρονα η δύναμη και η αδυναμία του αυτή την εποχή των αλλαγών την οποία διανύουμε. Η αδυναμία του γιατί είναι αυτός που λαμβάνει άμεσα μέσω των παιδιών και των γονέων όλα τα δύσκολα συναισθήματα που δημιουργεί αυτή η αλλαγή και όλοι γνωρίζουμε ότι η αλλαγή δημιουργεί φόβο, (χάνουμε το ασφαλές έδαφος κάτω από τα πόδια μας) και ο φόβος θυμό, πιο πολύς φόβος πιο πολύς θυμός. Ο Παιδαγωγός κάθε πρωί λαμβάνει σα θάλασσα την αγάπη των μαθητών του και όλα τα συναισθήματα που αυτοί φέρνουν από την κοινωνία η οποία αλλάζει. Όσο πιο πολλά τα παιδιά σε μια τάξη τόσο πιο μεγάλο και δυνατό το κύμα. Σε αυτή την αλλαγή ο Δάσκαλος χρειάζεται κατανόηση, υποστήριξη, πραγματική στήριξη. Παράλληλα όμως οι σπουδές του είναι και η δύναμή του γιατί του δίνουν την απαιτούμενη γνώση και τη δύναμη της καρδιάς να είναι ανοιχτός στην αλλαγή, να λαμβάνει άμεσα τα μηνύματα στήριξης όταν είναι ειλικρινή και να καταφέρνει να ανταπεξέρχεται με αποτελεσματικότητα στις δυσκολίες της εποχής και του λειτουργήματος που ασκεί. Η γνώση και η ευαισθητοποίησή του, του δίνουν τη δυνατότητα να μετασχηματίζει, να αλλάζει, να αναδημιουργεί, να δημιουργεί Νέους Κόσμους. Η δύναμη αυτή του Δασκάλου είναι τεράστια, είναι το κομβικό σημείο της αλλαγής, οποιασδήποτε αλλαγής. Καμία αλλαγή δεν μπορεί να γίνει αν δεν περάσει μέσα από τον Παιδαγωγό, από το Δάσκαλο. Νιώθω ότι ήρθε η ώρα που ο Δάσκαλος, η Δασκάλα, ο Νηπιαγωγός, η Νηπιαγωγός, ο Εκπαιδευτικός η Εκπαιδευτικός, ο ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ η ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ του ΑΝΘΡΩΠΟΥ θα αναγνωρίσει τη δύναμή του ή καλύτερα θα ξαναθυμηθεί τη δύναμή του να δημιουργεί κόσμους, τους κόσμους που αυτός ονειρεύεται, τους κόσμους που αυτός επιθυμεί, τους κόσμους που αυτός ζωγραφίζει έτσι όπως ταιριάζει στη δική του την ποιότητα, μια ποιότητα που απέκτησε μέσα από τη διαδρομή των σπουδών του και της βιωμένης διδακτικής εμπειρίας του στο πεδίο της δράσης και της τάξης όλων των βαθμίδων, από τον παιδικό σταθμό, το νηπιαγωγείο, το δημοτικό σχολείο, τη δευτεροβάθμια επαγγελματική κατάρτιση, την τριτοβάθμια πανεπιστημιακή εκπαίδευση και ακόμη πιο πάνω. Ήρθε η ώρα να είμαι δίπλα στο Δάσκαλο  για άλλη μια φορά Δάσκαλος και Μαθητής σε ισορροπία εσωτερική και εξωτερική. Ήρθε η ώρα να σεβαστώ και να στηρίξω τη δύναμη της αλλαγής που υπάρχει μέσα στον Δάσκαλο του Ανθρώπου. Ήρθε η ώρα να αναγνωρίσω την ομορφιά της ψυχής του κάθε δασκάλου, του κάθε παιδαγωγού, ήρθε η ώρα να δούμε ως κοινωνία το φως, την αγάπη, την ακεραιότητα, τη γνώση, την επιστημονικότητα και την αστείρευτη μετασχηματιστική και δημιουργική δύναμη που ενυπάρχει μέσα στους ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ, μέσα στον και στην κάθε ΠΑΙΔΑΓΩΓΟ. Αυτές του οι δυνατότητες και οι δεξιότητες ψυχής είναι που τον διατηρούν ακέραιο αυτή την μεταβατική εποχή που διανύουμε και που ο ίδιος καλείται δίνοντας τη ψυχή του να μεταφέρει στους μαθητές αλλά και σε όλα τα πεδία της ζωής και της δράσης του.

 

 

 

 

 

Κράτα το

Κράτα το

Elmaredu.gr

 
 
comments