×

Μήνυμα

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

 

Αυτογνωσία και χώρος στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση

 

Εκπαιδεύοντας Δασκάλους του Ανθρώπου

 

Δρ. Αναστασία Μακράτζη

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Ποια είναι η επίδραση του χώρου στην επίγνωση, στην αυτογνωσία, στη γνώση του ίδιου του εαυτού, την επικοινωνία με όλα του τα κομμάτια, στην γνωριμία με αυτά, στην αποδοχή τους; Ποια είναι η επίδραση του χώρου στη γνωριμία και στην ανάδειξη και ανάπτυξη όλων των εσωτερικών ικανοτήτων σε δεξιότητες ζωής; Ο χώρος εκπαιδεύει, ο χώρος δημιουργεί, ο χώρος δημιουργεί και δημιουργείται.

 

 

Η επίδραση το χώρου στην ανάπτυξη, στην εκπαίδευση, στην εξέλιξη του ανθρώπου είναι ένα θεμελιώδες ζήτημα της παιδαγωγικής, της ψυχοπαιδαγωγικής αλλά και της θεραπείας.

 

Δεν μπορείς να δημιουργήσεις τίποτα περισσότερο από αυτό που είσαι, την ουσία σου σκορπάς είτε ως δάσκαλος, είτε ως θεραπευτής, “την ουσία σου σκορπάς γύρω σου”, είπε ο Δάσκαλος του Ανθρώπου της Λευκής Βίβλου του Παραδείσου. Τι σημαίνει αυτό; Ποια εκπαίδευση χρειάζεται ο Δάσκαλος, ο Γονιός αλλά και ο Θεραπευτής για να μπορεί να είναι ανθρωποκεντρικός, για να μπορεί να δημιουργεί περιβάλλοντα δημιουργίας, ανάπτυξης, εξέλιξης, ανάδυσης όλων των ικανοτήτων του ανθρώπου; Ο χώρος δεν αποτελείται μόνο από αντικείμενα, μόνο από μαξιλάρες και τούλια ή από καρέκλες στημένες σε κύκλο ή σκόρπιες ή η μια πάνω στην άλλη. Ο χώρος μπορεί να είναι ανοιχτός ή κλειστός ή και διαιρεμένος σε κουτάκια. Τι το καθορίζει αυτό; Μα σίγουρα η ουσία του δημιουργού του συστήματος της εκπαίδευσης ή του θεραπευτικού συστήματος, αλλά και όλων όσων το διαιωνίζουν, όλων αυτών που το υπηρετούν. Εάν βάλω μαξιλάρες και τούλια δημιουργώ περιβάλλοντα εξέλιξης, μάθησης, ανάδυσης; Αρκεί άραγε αυτό; Αν βάψω τους τοίχους με ωραία χρώματα βοηθάω στην ανάδυση των βαθύτερων στοιχείων της παρουσίας του ανθρώπου, της δικής του ουσίας, τον βοηθάω να βρει, να θυμηθεί, να επικοινωνήσει, να γνωρίσει, να αγαπήσει, να αποδεχτεί όλα τα δικά του τα κομμάτια; Τι είναι αυτό που χρειάζεται η ανθρωποκεντρική προσέγγιση; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του Δασκάλου, του Γονιού, του Θεραπευτή και γενικότερα του Ανθρώπου που είναι ικανός να δημιουργεί πραγματικούς χώρους ανάδυσης και ανάπτυξης;

 

Η απάντηση έχει ήδη δοθεί στα βιβλία της σειράς Εν Λευκώ -En Lefko, η ανθρωποκεντρική προσέγγιση χρειάζεται ανθρώπους που έχουν ήδη συνδεθεί με όλα τους τα κομμάτια, που έχουν βρει τον ίδιο τους τον εαυτό, που εμπιστεύονται, αγαπούν και είναι στη δική τους αλήθεια, τη δική τους εσωτερική αλήθεια. Η εκπαίδευση των Δασκάλων του Ανθρώπου χρειάζεται Ανθρώπους που διέλυσαν τα κουτάκια μέσα τους, που κατάφεραν να ενώσουν όλα τα κομμάτια τους σε μια ολότητα, ξέφυγαν από το διαχωρισμό του εγώ και οι άλλοι, από τον έλεγχο και την εξουσία του ίδιου τους του εαυτού και μπορούν να σκορπούν και στο χώρο γύρω τους την ουσία της ολότητας της παρουσίας τους στη γη, της αγάπης, της πίστης, της αλήθειας και της ενότητας εσωτερικής και εξωτερικής, που είναι ικανοί να δημιουργούν αντίστοιχα χωροχρονικά πεδία εκπαίδευσης και θεραπείας.

 

 

 

Δεν συνηθίζω να βάζω εξωτερικούς συνδέσμους στις αναρτήσεις μου όμως εδώ είναι ένα χώρος νηπιαγωγείου διαφορετικός, μπορούν άραγε όλοι οι εκπαιδευτικοί να εργαστούν σε αυτό το χώρο και να αναδείξουν όλα τα στοιχεία που αυτός προσφέρει για την εξέλιξη των παιδιών; Τι πιστεύετε εσείς; Μπορείτε να στείλετε την άποψή σας. 

Εκφράστε εδώ την άποψή σας.

 

 

 

 

 

comments